söndag 10 juni 2012

Lökar



När jag och M besökte Rosverkstan förra veckan, blev vi båda
helt tagna av hennes underbara trädgård. Så otroligt många vackra
udda växter hon hade, men även många välkända och det var
verkligen gigantiska exemplar.



Bland alla dessa växter, hade hon så många lökar som stack
upp överallt. Allium, tulpaner i olika sorter. Jag har typ 5st
Allium i min trädgård och ett rätt så stort gäng av tulpaner.
Men efter det där besöket ska jag utöka i min egna lilla
odlingshydda, mer Allium och Tulpaner det SKA det bli, så det så!

Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Allium är pampigt, på kvällen är det som
    lila små ufon som svävar i trädgården. Det
    är fint med växter som är höga. Bra beslut
    och plantera mer, det kan aldrig blomma
    för mycket.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Allium och tulpaner är ju såå fina. jag har planterat lite ljusrosa tulpaner. Jag kommer att sätta fler till hösten mmmmmmmm det fyller ut i vårtider! Kram Lotta

    SvaraRadera