söndag 22 april 2012

Söndag


Söndagar är väl riktiga toppendagar?
Tycker Ni inte det?
Det är dagar som jag kan ha planer för i oändlighet
och ibland absolut inga planer överhuvudtaget.
Idag är en Söndag MED sysslor.


Roliga sysslor. Ska strax till att baka en kaka, gärna med choklad.
Gillas av alla under hustaket utom maken.
Efter det mååånga planer ute under dagen. Plantera om en del
plantor står på schemat, de åker ut nu idag. Ut i växthuset, med
buller å bång. Värmen kommer nu, jag har pratat med vädergudarna.


Måla en bänk till barnens nya trädgårdsbord, ska jag också
göra. Antar att jag får hjälp här, vet inte om det gör saken
bättre, men det kvittar. Vad mer, ta min dagliga vända i köksträdgården
och övriga trädgården. Det händer mycket nu, har ni sett alla knoppar
som är på gång?


Sen håller vi på att bygga en ny entrè, så där måste jag också vara
en hjälpande hand emellanåt. Blir bra när det är klart, men liiite jobbigt
just nu mitt i eländet. Sandhögen på uppfarten ska jag också ta och minska
ner lite under dagen. Som sagt en del att pyssla med under dagen.
Dags att sätta fart, samtidigt som jag njuter av alla vårtecken....

Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar bukett! Låter härligt med utomhusjobb. Här är det ännu vitt på marken...
    Ha en fin söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med din energi, önskar att den kunde smitta mig lite. Jag är väl inte överförtjust i söndagar, vet inte varför.
    Jättevackra bilder du tagit, som blå drömmar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Åhh så vacker liten bukett!
    Njuter av dina bilder!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppen härlig söndag...:)

    Ha det gott...!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Was für schöne Bilder! Ich warte heute noch auf Sonnenstrahlen *gg* Liebe Grüße, Carmen

    SvaraRadera
  6. Vilken jätte fin liten bukett, dina bolder är såå vackra.
    Ha en fin vecka.
    Lotta

    SvaraRadera