torsdag 19 april 2012

Inspiration



Samma kväll som jag kom hem från Trädgårdsmässan förra
veckan, hade jag så många ideèr i mitt huvud.
Jag ville göra om överallt.
Efter mycket kreativitet den kvällen, så gjorde jag mig
en ny liten myshörna i ena delen av matrummet.



Så numera är detta platsen inomhus som jag hämtar
ny inspiration ifrån. Ute, är det i växthuset som ger
mig allt vad inspiration heter. Det bläddras och läses
genom alla de olika trädgårdstidningarna.



För att inte tala om, min nya vackra trädgårdsbok.
En trädgårdsmästares väg, av Victoria Skoglund.
Köpte den på mässan, med en gång när jag såg den så
var det bara, måste ha!
Jag ångrar inte det köpet en sekund.
Så vacker och bra bok.

( jag gjorde även saft denna kväll, men det är en annan
historia, som rent ut sagt gick åt pipsvängen, ibland tror
jag att det är bra att göra en sak i taget. Just det, jag
kollade på hockey också...... )


Njut nu av dagen.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Möblerna ger utekänsla inne, och det är
    så fint och flytta in våren. Där har du
    en hörna för fina mysstunder, tack för
    bra boktips också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. God morgon ! :)

    Bara ler :)
    Känner igen det där att man ska vara precis överallt ;)
    Och allt ska göras på en gång ;)
    Men så fint det blev. Härligt att fylla på inspirationen
    och visst vill man så mycket denna årstiden ;)

    Ha en fin dag och helg !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  3. Så härligt när man får inspiration och sen kan omvandla det till något i det egna hemmet.
    Jag väntar så på vårvärmen så att man kunde börja pyssla med något ute!
    Kram Kicki

    SvaraRadera