tisdag 19 april 2016

Luktärt.



Har ni stoppat ner några frön i jorden tro? Själv har jag fått ner en hel del. Och jag måste säga. Det ser så galet hoppfullt ut. Än så länge iallafall. Jag hoppas bara att jag nu kan hålla mig. Har en tendens till att plantera ut för tidigt nämligen. Vips så har det frusit. Typ så.
Men men, jag får ha is i magen helt enkelt. Just nu så försöker jag få igång mina luktärter en del har grott bra. Andra inte. Men jag hoppas att nu när jag ställt dem i växthuset, så ska det bli annat av. Luktärt är en av sommarens favoriter. Inte sant? Visst är hon ljuvlig?

Kram L

3 kommentarer:

  1. Har inte tyckt det förut men nu kan jag inte vara utan dom sen jag fick den fina ställningen att ha dom klättra i. Jag är dålig på frön så jag köper en låda på Blomsterlandet det går det med.Bra brukar de bli.
    Har tänkt köpa den där doftlösa perennen bara för att de har så fina blommor som komplement. Här har vi rena Aprillvädret så det blir ingen utplantering av nåt än inte.
    Ha nu en fin vecka och lycka till med dina
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Längtar så efter ett växthus när jag ser ditt. Så härlig känsla här!

    SvaraRadera
  3. Underbart snyggt! Älskar att det inte finns en ful plastkruka så långt ögat når!!! Känner som jag har gett upp nu när jag skolar om i fula plastkrukor!! Allt gott Mari

    SvaraRadera