onsdag 26 februari 2014

Vårtecken



Imorse när jag var ute i köksträdgården så trodde jag knappt mina ögon. Blåsippor i finaste knoppar nu? I Februari? Mars snart, jag vet. Men ändå. Det känns ju galet tidigt. Samtidigt så himla välkommet vårtecken.
Den här ljuvligheten gör mig så extra glad. Just den här plantan kommer från min mormor och morfars gamla trädgård. Och båda är tyvärr änglar nu. Väldigt vackra änglar som jag är säker på att nånstans har de en ny trädgård. Där växer scilla, snödroppar, blåsippa och Nina Weibull. Mormor sitter med pincett och drar ut taggar ur morfars händer. Ett perfekt klippt åkerö finns där också. Mormor lägger dem varsamt i tidningspapper. Ingen är så säker på det som jag. ❤

Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Gulligt om mormor och morfar. Och det var
    vårens första blåsippa, ska allt krafsa undan
    lite löv och kolla här också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Klart dom har en egen trädgård att pyssla om nu,
    och nu får du glädjas & ta hand om deras blåsippor :O)
    Man blir så lyckligöver alla små vårtecken man ser.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  3. Blir nok en gang stum av dine vakre bilder,du er herved min favoritt hage blogg!!!!
    Takk for all inspirasjon!
    Toveklem.)

    SvaraRadera
  4. Hi Dear,
    what a beautiful corner of the internet world you created! Nice to be here.
    I also can't wait for spring arrival.
    Sunny days from Austria
    Elisabeth

    SvaraRadera