onsdag 8 januari 2014

Växbo Lin









Har ni varit här?
Hos Växbo Lin i Hälsingland, kan iallafall jag gå och känna på dess textilier länge. Alltså dess kvalitet är ju utöver dess vanliga. Jag älskar textilier och jag skulle så gärna vara en mästare på att sy.Men dessvärre är jag raka motsatsen faktist. De få gångerna jag syr, så ser det fortfarande ut som om jag har haft textilslöjd i tredje klass för första gången. Tur är väl att det finns att köpa färdigt.
Och för dig och mig som ä l s k a r linne. Så är då det här stället drömmen.Så om ni har vägarna förbi nångång så kan jag bara säga. Åk dit!
Att det sedan bara ett stenkast därifrån ligger ett av de vackraste platserna i Sverige, som jag varit på, det mina vänner gör ju inte saken sämre. Mer om den platsen en annan dag.

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Jag bor i Hälsingland och har inte så långt att åka om jag vill besöka Växbo lin. För flera år sen var jag dit på studiebesök när jag gick en textilutbildning, verkligen ett fint ställe och jag tror jag vet vilken vacker plats du menar.
    Ha en fin dag!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit där, tyvärr.
    Jag älskar linne, och helst färdigsytt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Åh så fint det verkar vara där! Linne är ju helt underbart...
    Tack för att vi fick följa med dit!
    Ha en fin vecka...

    Titti

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart ställe och håller med dig fullständigt... Den dagen julen är bortstädat, den dagen känns så fräsch!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera