fredag 31 januari 2014

Jordiga fingrar



Den här tiden på året alltså. Den ger mig en så otrolig längtan efter jordiga fingrar. Ni vet så där jordiga så kvällsduschen knappt kan få bort dagens arbete. Än så länge är det bara en aning jord som det blir i händerna. Det är den lilla förodlingen som gör det. Så här långt är det kronärtskockan som kommit i jorden. Och faktist så har den även tittat fram. Stor lycka. Sen är det såklart sommarens måste som också kommit i jorden nu. Verbenan. Jätteverbenan, Verbena Bonarensis. Jag älskar den. Fjärilarna också. Så nu är det väl bara till att klura ut vilken frösort som ska ner härnäst....för att arbeta med jord. Ja. Det gillar jag!!

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Tänk om jag skulle försöka mig på lite
    Verbenor, dom är ju så fina. Har inte
    riktigt dina gröna fingrar, men man kan
    ju ha tur med odlandet också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. ÅÅåå.. Nu blev jag också sugen på frösådd..
    Kronärtskocka har jag aldrig lyckats med, kanske är det dags för ännu ett försök..
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Förstår precis hur du menar! Vore spännande att ha ett växthus och kunna odla i. Men, jag nöjer mej med att köpa "färdigodlat" //kram maria

    SvaraRadera