måndag 25 november 2013

En bukett



Den här tiden på året är det väldigt svårt att få till en bukett ute i trädgården. Annat är det ju under sommar halvåret, då är det bara att kliva ut och få ihop något av allt som erbjuds. För mig som har ett litet behov av att skapa en bukett nu och då eller kanske ganska så stort egentligen när jag tänker efter, så blir ju då längtan riktigt stor där alltså.
Men den här buketten fick bli till av, man tager vad man haver så att säga. Ett gäng halvvissna hyacinter där själva löken fick vara huvudblomman. Sen klippte jag av några blommande tazetter och lite gran, blandat med en stomme av lavatäckta grenar. Sen såklart lite pyssel måste ju också stoppas i!
Enklare blir det inte!

Ha en bra start på veckan.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Hej hej !

    Så fint !

    Du är så duktig med alla dessa fina.
    Härligt att få följa dig och önskar dig en fin vecka !

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle aldrig få till en så fin bukett, om¨
    jag så slog knut på mig själ. Du är otrolig!
    Det syns att du är proffs, men ändå lite vilt
    och väldigt vackert.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hmm... Inte skulle jag kunna få till något så fint! Du kan du!

    Kramar
    Petronella

    SvaraRadera