onsdag 12 juni 2013

Sjukt stolt









Jamen visst! Får jag säga att jag är sjukt stolt?
Här har jag gått och väntat på fikon i några års tid, grubblat om varför jag aldrig får fikon på trädet. Hamnar av en slump framför morgon TV och lyssnar på Victoria Skoglund som pratar om just fikon. Hon säger då att de ska stå trångt för att utveckla frukt. Jo tjena! Här har jag gått och trott precis tvärtom. Men jag sprang ut och planterade om det i en mindre kruka. Vips, så började det att bli fikon. Typ över en natt!

Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Men vad härligt. Nu blev man ju inte alls nå avis här;) Mitt lilla fikonträd växer nog inte ens det. Ser ut som att det står helt still. Men skam den som ger sig

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du såg det programmet,
    jag trodde som du att det var bra med
    stor kruka. Ska bli spännande och följa
    dina fikon.
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är stolt!
    Är så sugen på att köpa ett fikonträd, men, de är ju ganska dyra och jag tänker att det kanske är jättesvårt att få dem att övervintra?
    Hur gör du, hur övervintrar du ditt fina fikonträd?

    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Blommiga rutan....hur lätt som helst.Det är lövfällande vintertid och ska förvaras mörkt och svalt, frostfritt.Tar fram det i växthuset i april....lycka till.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  5. Men toppen...klart du ska vara stolt...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera