fredag 14 juni 2013

Det här med grannar...



Häromdagen lyckades jag se att grannen hade en äng av Förgätmigej. Typ iallafall. Jag suktade lite eftersom de är en av mina favoriter. Lyckans ost, en som är totalt ointresserad av trädgård har dessa mängder av denna skönhet. I samma sekund kommer han och åker på en åkgräsklippare. Mot allt det vackra. Då jag genast gallskriker. Som tur är så förstår han att det här är viktigt och stannar. Jag har en del att förklara här. Men den här killen är en liten gentleman så han förstår mig och väntar glatt under tiden jag plockar. Kanske trodde han inte att jag skulle rensa ängen. Men där sket han en brandgul som vi brukar säga här hemma.
Jag blev klar till slut. Tog rötter och allt. Väldigt bra granne det där.

Nu dags för att njuta av veckans bästa dag, Fredag!
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Halloj!
    Visst är det härligt med grannar som vill dela med sig ;O) Bilden du tagit är helt underbar :O)
    Själv var jag över hos våran granne förra helgen och fick massor av rabarber. Ja, det man inte har själv ... kanske man hittar hos grannen :O))
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert med ljusblå förgätmigej mot det rostiga!! /mittlifjennyaberg

    SvaraRadera
  3. Hihihi, du skulle ha varit här andra dagen när vår lilla sköldpadda körde över min pionbuske. Gissa om jag var nära att ge den en fet smäll

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Riktigt, riktigt vacker blomma! Du fick dig en riktigt underbar bukett:)
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt med sådana grannar snart har du en egen förgätmigej matta för dom sprider sig väldigt bra!!! Flyttar just nu runt mina egna så att dom ska sprida sig.

    SvaraRadera