lördag 4 maj 2013

Ledig helg



Att ha en ledig helg innebär för mig att jag kommer i stora, riktigt stora städar tankar. På morgonen. Från att ögonen öppnas och jag sätter igång hinner sekunderna inte rulla iväg allt för långt.
Det dammas, mattor slängs ut, kanske en och annan möbel får byta plats också, golven får ett besök av centraldammsugaren och de avslutas med att torkas. Så det luktar så där galet gott från Maison Belle, älskar deras städprodukter.



Det är ju till och med så att mannen i huset lägger märke till den doften. Och det mina vänner är inte illa, för jag tror banne mig inte ens att han skulle märka om jag kom hem med en annan hårfärg. Den nivån ligger ribban på här hemma.



Nu är det väl dags att fortsätta antar jag....
Den här helgen innehåller så himmelens mycket skoj, trädgårdsarbete, vänner som jag inte sett på alldeles för länge kommer hem till mig för att äta middag i växthuset. Gillart!
Äldsta dottern börjar sitt första seriespel i fotboll, vilket innebär bortamatch i Korsnäs. Guuud så jag har längtat. Visst ska man ha med sig en sån där mysig picknick korg då? Skitkul ska det bli minsann. Det är nu alla mammor och pappor kommer stå med sina kaffetermosar och jag antar att det kanske är nu jag ska börja lära mig dricka det där eländiga kaffet...men det är ju verkligen inte gott alltså...

Nu börjar min lediga helg.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Gomorron
    Känner igen det där med nivå, den
    är på ung samma höjd här...fniss
    Såklart du ska ha picknick korg, men
    the är ju nästan godare. Eller testa
    kaffe med mjölk och pyttelite kardemumma,
    ganska gott.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ha en mysig ledig lördag.Håller med AM kaffe med mjölk och kardemumma är en höjdare även kanel är supergött.Ha en skön och mysig lördag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Lär mig nog aldrig dricka kaffe jag heller! Hua, när det finns andra drycker som är så mycket godare! En termos tevatten, det är grejer det! ;) Härligt med picknick ute, ha en mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ähh, jag har inte lärt mig att dricka kaffe än och det går bra ändå... Saft är ju alltid gott! Såå tokfint ni har hemma och det ska bli så kul att testa Maison Belle nu...

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera