onsdag 22 maj 2013

En enastående Pingsthelg











I helgen så var jag och min A i vackraste Tällberg. Det är så vackert där så jag faktist får lov att nypa mig i armen. På riktigt. Jag dör litegrann av allt det vackra...
Vi började Fredagskvällen i Rättvik. En kväll som bjöd på en magisk himmel över Siljan och den makalösa Långbryggan, på något vis var himlen lite kuslig och romantisk på en och samma gång. Jag älskar Dalarna och är en äkta Dalkulla. Men det förstås jag skulle då inte klaga heller om jag var en skåning som fick njuta av Österlen 24 timmar om dygnet...
Jisses säger jag!

Kram på Er.
Linda

4 kommentarer:

  1. Österlen är inte så dumt, men vintertid kan jag lova att det inte alltid är så njutbart 24 timmar om dygnet... Tro mig, jag vet - infödd Simrishamnare som jag är. Och vilken fin blogg du har :)!

    SvaraRadera
  2. Ser så fint ut !
    Härligt !
    Njuter av dina vackra bilder !
    Ha en fin fortsättning på veckan !

    Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Gomorron Dalarna, hörde du dialekten...
    Så jättevackra bilder från ditt fina
    landskap, jag har en väninna som gifte
    sig i Tällberg fast hon bodde i Skåne.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara bilder och visst är Dalarna underbart vackert! Speciellt de trakter du har besökt! Tällberg är som en saga!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera