måndag 8 april 2013

Som smågodis



Det här med penseèr. Då menar jag främst mini varianten för det är de som fångar mitt hjärta så där lite extra. De stora i all ära, men de små, de är ju bara som smågodis.



Så där supersvårt att välja, vilken ska jag ta....samma problem varenda vår. Jo här är det stooora problem minsann. Det slutar alltid med en variant av vit. Sen efter ett par dagar, så vips, då finns den minsann i någon annan färg här hemma.



Under helgen har jag städat och gjort vår på riktigt ute i mitt växthus. Den känslan, den känslan. Du som har växthus själv vet precis vad jag menar. Ni som inte har och skulle vilja. Skaffa ett, jag säger bara skaffa ett.



Den lycka som far runt i kroppen under tiden du är där inne, oavsett om du planterar eller har kaffepaus den är så stark. Visst det kan kosta och det är en del jobb, men vad sjutton. Det är värt varenda liten krona. Jag lovar.



Jag är då oerhört lycklig över mitt. Det är min frizon så att säga....

Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Såå läckert med den gamla saxen i krukan!

    SvaraRadera
  2. Såå fantastiskt fint och läckert du gjort i ditt växthus! Vilka fina bilder! Vita små peénser i gamla lerkrukor, helt underbart!
    Vilken inspiration jag fick av att kika in här!

    Buketten i ditt förra inlägg, helt otroligt fin!!!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Bra liknelse med smågodis och
    småpenséer, för det är ju precis
    så det är. Lyckan med växthus kan
    jag lätt tänka mig, så fint du gjort.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det ser ut! Nu längtar jag ännu mer efter ett eget växthus!!

    SvaraRadera