måndag 29 april 2013

En klar favorit



Alla Ni som följer mig och ni andra också såklart som ibland tittar in här på årstidens bästa. Ni vet ju om att jag är fullkomligt galen i trädgård. Det är verkligen nu det börjar att dra igång på riktigt där ute i min trädgård. Bara den där värmen har lust att visa sig, men nu har vi Maj månad som närmar sig och då måste väl värmen komma ändå....
Tur är väl att jag har mitt växthus att krypa in i. Framförallt så är det en alldeles perfekt plats för mina odlingar, ett ljust och skyddat läge för vind och kyla innanför glasrutorna. Men mycket ska ner i jorden nu där inne och utanför i köksträdgården ska jorden förberedas genom att vändas och gödslas. En hel del att göra alltså. Men jag klagar inte. Precis tvärtom så älskar jag detta. Det är alldeles underbart att få jobba med händerna i jorden eller sätta spaden i handen och låta den göra jobbet.
Men det finns en sak som jag absolut inte kan vara utan efter en dag i trädgården.
En klar favorit för mig. Det är som om jag tar med mig hela trädgården in. Violtvålen, från Savon de Marseille. Jag bara älskar den.  Har du inte testat den så är det dags nu. Du hittar den här hos Bangerhead.se. Fraktfritt dessutom.



Kram
Linda

1 kommentar:

  1. Håller med dej att Maj månad är speciell.Bara så härligt att få vara ute i trädgården mera.Tack för tipset om tvålen.Ha en skön start på nya veckan. Kram Rita ♥

    SvaraRadera