lördag 2 mars 2013

På plats



Minns ni?
Det var ju förra helgen som plåtskåpet skulle in. Iallafall enligt mig. Men min man tyckte då rakt inte att ett rostigt gammalt skåp passade i köket.
Inte??



Däremot så var han heeelt med på min idè om att ha det i en hall. Tack och lov. Tyvärr då inte i den som vi har nu, den räcker inte till. Men kommer alla pusselbitar att falla på plats, så kommer det att stå i en hall så småning om. Då fick det bli så att skåpet fick sin plats ute i växthuset. I väntan på den rätta hallen.



Jag måste nog säga att det blev riktigt riktigt snyggt med plåtskåpet där ute. Jag njuter varje dag av att detta skåp finns i min ägo. Ibland har man tur, det hade jag den dagen då detta blev mitt.



Det har ett alldeles perfekt slitage och precis lagom av rost. Inuti finns det vackra klädstänger och gamla fina krokar att hänga diverse saker på. Jag kan inte få bort tanken om att jag förhoppningsvis nån gång kommer att få ha det som klädskåp. Lyckan är fullständig.



Ni ser ju själva, det är verkligen hur snyggt som helst!

Nu dags att göra sig redo för dagen. En liten utflykt med barnen väntar denna morgon innan jag ska till att knata iväg till jobbet....

Tjingeling
Linda

6 kommentarer:

  1. Skåpet är så himla fint, förstår
    att du är glad för det. Nu fattas
    bara huset med stort H. Men det blev
    superfint i växthuset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt,har också köpt ett plåtskåp nyligen och är super nöjd.
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Blev ju super i växthuset och hoppas, hoppas att det någon gång får stå i din hall!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Det blir kanon Linda! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  5. Ser så snyggt ut där det står skåpet! Jag förstår att du blev glad över det.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Skåpet är ju bara så j---a snyggt!! Skulle lätt kunna bli grön av avund om inte det är så oattraktivt :)

    Trevlig blogg, glad jag hittat hit.

    SvaraRadera