måndag 11 mars 2013

Att minnas semestern



I somras så var vi i Lysekil. Jag gillade verkligen Västkusten, alla fantastiskt vackra hus, små fiskebyar, enorma båtar, klippor med ett så stort stort hav utanför sig. Det är minnen som sitter kvar hos mig. Jag minns även ett kvarter i Lysekil som gav mig rysningar av välbehag. Gamlestan tror jag det hette. Ett alldeles underbart litet kvarter med de vackraste hus jag sett och de minsta trädgårdarna som jag passerat. Som även var perfekt skötta. Inte ett ogräs fanns, kanske inte så konstigt med tanke på den lilla trädgårdsytan. Där gick jag ofta. Ensam. Drömde mig bort i det näst intill sagoliknande kvarter, drömde att jag hade ett sommarhus precis där. Med en sån där minimal trädgård och en utsikt utöver det vanliga vid havet.....

Semesterminnen är väl allt bra härligt?
Kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Såg alldeles nyss hos en annan bloggerska
    bilder från samma gata, tagna nu. Och det
    verkade nästan öde, tror det bodde mest
    sommarfolk där. Lyckostar som har ett sånt
    sommarhus!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Åhh, nu skulle jag vilja åka dit på stört och bara gå och titta på små pyttehus och glo in i fönstren och fantisera att jag också bodde i ett litet dockhus med en liten miniträdgård! Underbart!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha de fina semesterminnena att ta fram under övriga året :)

    SvaraRadera
  4. Minnen är det finaste som finns.. Vilka härliga hus. Jag tänkte direkt på Astrid Lindgrens böcker när jag såg bilderna, kan nästan se Lotta och Bamsen skutta där borta på gatan.
    Kram Lena

    SvaraRadera