torsdagen den 10:e januari 2013

Rödkål



Som alltid när vi åker hem från semestern så stannar vi ofta på ett ICA Maxi nånstans efter vägen. I  love that place..... vi ska då handla det allra allra nödvändigaste, tycker då min käre man. Absolut säger jag och stövlar in. Hämtar vagn och familjen hakar på. Går raka vägen fram till blommorna, det är ingen idè att ens möta mannens blick. Han förstår inte iallafall. Klart att jag vill ha lite nya blommor efter en semester. Vi fortsätter. Den häftigaste avdelningen är ju ändå grönsakerna. Jisses där kan jag gå i en timme om det skulle vara så, men då ensam. Plockar i lite av det ena å det andra, en hel del som ska ätas och en del som ska vara som fint. Som rödkål till exempel. Hur vackert som helst i en skål på bordet.
Efter handlingen som då blev 5 matkassar, säger min man. Det här är då inte det absolut nödvändigaste i mina ögon, om jag skulle handlat hade det varit en halv kasse.
I know.

Kram på Er.
Linda

7 kommentarer:

  1. Fniss...jag känner igen det där, men det
    är ju bra och passa på och handla när
    man ändå är där. Rödkål har en mycket
    vacker färg, Ernst gjorde en jättegod sallad
    med rödkål i också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Precis så är det med mig också :)
    För det första Ica Maxi, underbart, de har allt :), så varför inte passa på när man ändå är där!
    Rökål är underbart vackert och väldigt gott!
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. hihihihi, tycker mig känna igen det där. Men vet du vad jag gjorde. En vecka fick maken sköta ALLT i matväg, inköpslisa, handling, matlagning, matlådor mm mm. Efter tre dagar fanns knappt några ingredienser kvar och han undrade hur jag lyckades få ihop något jämt. Dessutom klagade han direkt på hur dyrt det var att handla mat och det räckte säkert i två veckor.
    Kan säga att han numera inte säger ett knyst på affären:))

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. hahaha känner igrn mrj så väl.Härligt att strosa runt själv .Handlar mannen råcker det två tre dagar på sin höjd.Handlar jag räcker det längre.Men han klagar aldrig nu heller ,Ha det gott fina du .Kramar Rita

    SvaraRadera
  5. Ja...jag håller med dig!
    Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Såklart man måste passa på! Jag handlar också mycket mer än N. Jag menar, när man ändå är där liksom, så slipper man ju springa vareviga dag... Rödkål är vackert!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  7. Det är olika det där.... hur vi bedömer vad som är nödvändigt:) Jag är som dig!! Kram Maria

    SvaraRadera