onsdag 16 januari 2013

Bilverkstad i Lund



Jodå, det finns nog en man som är uppriktigt sagt rejält trött på den här Dalkullan just nu. Jag förstår inte men min mans mobilnummer har halkat lite snett i mitt minne. Framförallt då den första siffran. Första gången det hände, så trodde jag min man drev med mig, lite lagom stressad så där och det låter som min man ligger under ett täcke nerstoppad i toaletten. Jag frågar honom med högre ton och inte lika mild som första gången.
VAD 17 SÄGER DU?
När mannen då i telefonen gör sitt yttersta för att nästintill bokstavera var jag kommit blir det jobbigt i hjärtat....
En skåning som bara gör sitt jobb genom att svara i telefon.
Det har dessvärre hänt en del gånger för mycket. Men nu ber jag bara om ursäkt och berättar snällt med brett dalmål om att jag ringt fel. Han måste undra den stackars mannen som jobbar på en helt vanlig Bilverkstad i Lund.

Tack för titten.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Fniss... när man ringer andra gången och
    inser att det är samma fel nr blir det lite
    genant, tredje gången slänger jag på.
    Ibland har telefonnr en förmåga och blanda
    ihop sig.
    Kramar till dalkullan
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, det är inte lätt... Jag ringer superofta fel, för jag är så slarvig och ofta stressad... Om jag inte kommer ihåg brukar jag chansa, ifall jag är lite lat att kolla... Jag är helt enkelt hopplös!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Tror du att det är bra för min bil? Jag kommer att prova några tjänster här. Jag hör också några människor som ger goda återkopplingar. Tack för era inlägg och kommentera här. bilverkstad

    SvaraRadera