lördag 29 december 2012

Bort bort bort



Tro det eller ej. Men nu är det bort bort bort med julen. Sån är jag, julen åker ut väldigt tidigt hemma hos oss. Ut med det gamla in med det nya. Och med det nya menar jag då vårlök och frasiga tulpaner som inte gör något annat än förmedlar.
Förmedlar att det finns en vår och den kommer att komma så småning om. Men först njuter vi av all vacker snö i våra landskap, samtidigt som vi spänner på oss pjäxorna och njuter av lite skidåkning.
Samtidigt så ser vi vårblommorna resa sig, inomhus.

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Imorse när jag läste att flera har plockat bort julen så lovade jag mig själv att hålla mig några dagar till. Jag vet ju att när jag väl börjar så åker ALLT ut. Men på em var jag tvungen att städa lite och då rök mer än hälften. Granen och stjärnorna i fönstret står kvar några dagar till men sen åker det med. Skönt blev det och rent.
    Vårkänslor fick jag igår när jag satt och beställde fröer till våren

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med skidsemester! Vi älskar att åka skidor i min familj, det är nog det bästa som finns! Njut och ha det underbart!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med skidåkning! Önskar dig också ett riktigt gott nytt år! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera