tisdag 6 november 2012

Det finns ett hus



Det finns ett hus, inte det på bilden, som ligger mig så oerhört varmt om
hjärtat. Så fort jag får möjlighet, tar mig en lång promenad och går dit.
Varje gång är det som om jag näst intill tappar andan, jag älskar huset.
Och har en dröm om att få bo där nån gång. Varje gång jag går förbi, så
ser jag nya saker, nya saker som gör att jag ännu mer vill flytta in. Nu.
För en tid sedan hade jag lyckan att få träffa på hon som bor där, jag
berättade min dröm för henne. Och när hon var lika ung!? som jag så hade
hon samma dröm, hon gick också runt i kvarteret och hoppades, berättade
hon för mig.
Hon tyckte även att jag skulle lägga en lapp i lådan, med mitt namn och
telefonnummer. Det ska jag, det lovade jag henne.
Igår sa jag det till A, att nu var lappen färdig skriven för leverans till
postlådan.
Till svar fick jag.
-Vill jag bo där?
Japp, det vill du!!

Att det kanske kanske är väldigt mycket mygg där, den tanken har jag
inte berättat och kommer även att behålla den för mig själv. 
Det får man tåla om man har lyckan att få bo i det huset.

Kram på Er.
Linda

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dröm du har och en längtan som är så stor :)

    När jag läste det kom jag genast och tänka på en film från 80 talet som hette The war of the roses med Kathleen Turner och Michael Douglas, där hon la en lapp i brevlådan och huset blev hennes till slut..resten av filmen är ju kul men kanske mindre bra, så jag väljer att tänka så långt på den bra delen att få sin dröm uppfylld. Förhoppningsvis blir det så för dig med

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Men åhhhh, då mååste ju du också få bo där en dag! Håller tummar och tår att det blir så och lite mygg, föresten... Det kan man väl ta om man får drömhuset... Eller hur!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera