tisdag 2 oktober 2012

Tulpan lök



Så mycket vårlök som jag inhandlat denna höst har jag aldrig
gjort tidigare. Jag minns att jag gick här hemma i våras, både
tidig och sen vår och efterlyste mer vårlök i mina rabatter.
Jag sa då till mig själv att till hösten ska massor av lök ner.



Där är vi nu. Först ut är tulpan lök. Jag har bestämt mig
för att sätta ner lökarna så att de stämmer i kulör med de
övriga rabatterna. Alltså blir det vita tulpaner i en rabatt
blandat med vit allium, rosa och nästintill svarta i en, sen
mängder av lila allium och blandad kompott av pärlhyacint i en
annan. Tror det kommer bli bra där i Majmånad.
Vilken väntan sen..

Tack för titten.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig längtan att få se tulpanerna stoltsera i rabatten..har även jag införskaffat massa Allium och tulpaner och längtar efter ne blomfröjd :)

    kram kajsa

    SvaraRadera
  2. Bara så härligt med alla lökar som finns.Njut dagen fina du .,Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med alla lökar. Här är de redan nere i jorden och jag minns i våras hur lycklig jag var när de började komma upp ur jorden. Jag sprang som ett litet barn och räknade alla knoppar. När det tillslut kom en bit över hundra gav jag upp:)) Men så underbart när man sen kan plocka in en bukett utan att det syns att man plockat några. Härligt och väldigt billigt!

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Nu kom jag på att jag har tulpanlökar som jag inte satt i jorden ännu.Får lov och ta tag i det i morgon :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Är det så att lökbeställningen har levererats till dig? Har mina lökar också kommit ? :) vad blir jag skyldig? H2

    SvaraRadera