torsdag 25 oktober 2012

Snart dags



Det är ju egentligen helt otroligt. Det är snart dags. Nu när
jag gjort så vinterfint ute till fåglarna så slog det mig, att det är
ungefär en månad kvar till första advent.
Som vanligt så längtar jag. Det är allt något speciellt med
den helgen, framförallt för barnen. Deras ögon lyser av
spänning och av allt fint som plockas fram.



Med den tiden kvar till advent så är det nu som det börjas
lite smått för mig. Det börjas sakta men säkert att plockas
in lite mossa här och där. Men framförallt granar, nu pratas
här små granar. Små fina med hela rotsystemet kvar och
som är nedsatta i en fin glasburk.



Kanske kan tyckas tidigt, men jag älskar verkligen den här
tiden innan advent och små granar lite här och var påminner
bara om det som komma skall.....

Kram på Er. Tack för att Ni tittar in.
Linda

5 kommentarer:

  1. Fåglarna äter otroligt fort och mycket
    för och vara så små, tycker jag fyller
    på jätteofta. Ditt godisbord lockar
    garanterat många fåglar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Bara så fint har du fixat till det.Kommer säkert massor av fåglar .Ha en härlig torsdag.<Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Tänk att det bara är en månad kvar, har lite svårt att ta det till mig. Visst är det roligt när man får börja mysa med lite adventspyssel.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Håller med dig! Det är verkligen så mysigt, så här innan advent! Att planera och fundera lite! Måste snart ut i skogen, jag med! Läängtar!

    Stoor kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!!
    Tiden före advent är så mysig. För att inte tala om när advent har anlänt.
    Ha en skön helg
    kram
    AC

    SvaraRadera