måndag 22 oktober 2012

Fint till fåglarna




Så där ja, nu har fåglarna fått sig lite vinterfint. Jag fick mig ett litet
ryck efter morgonpromenaden och tog ut den lastgamla kökssoffan från
växthuset. Den får nu stå under vår stora lönn som fint till fåglarna.



Jag och såklart barnen tycker det är så mysigt att stå och kika på små-
fåglarna i köksfönstret. Sen blir det ju såklart extra kul när det är lite
extra ombonat hos dem. Idag har de iallafall fått massor av godis.



Jag smälte kokosfett och blandade i solrosfrön hällde ner i loppisfyndade
gamla kaffekoppar med öra. Efter att det stelnat knöt jag ett grovt snöre
i varje kopp, för att sen hänga upp dem i trädet.
Nu blir de allt lyckliga de små tvåbenta, tyvärr säkert också de större.....

Kram på Er.
Linda

5 kommentarer:

  1. Så fint! Man önskar nästan att man vore fågel hos dig! ;)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt fåglarna har fått det. I år har vi massor med fåglar och det får jag nog tacka min pappa för. Han passade huset förra året när vi var i Bolivia tre månader och han matade dem massor. De kom tillbaka i år och vi matar redan för fullt.

    Finfint med kaffekopparna. Jag brukar göra egna fast i halverade kokosnötter. Mumma för pippi, så länge katterna håller sig inomhus;)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. ÅÅ, vad mysigt! Den idéen tror jag att jag apar efter.. :)

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gjort till småfåglarna! Jag vet... man får de stora på köpet, men man får väl stå ut... Såå fint med soffan ute i trädgården, blev så mysigt!

    Stoor kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Hur i hela friden lyckades du få ut soffan på egen hand ???

    Du är full av fantastiska ideér min fina vän♥

    Lyckliga fåglar!

    Stor kram M.

    SvaraRadera