lördag 13 oktober 2012

De sista vårlökarna



Nu har jag fått ner de sista vårlökarna, tror jag.
Jag hade glömt att jag beställt lökar på nätet,
så jag fick mig en överraskning när paketet kom.
En glad sådan.



Men trädgårds älskare som jag är så var det bara
skoj att ta fram spaden igen. Det ska verkligen
bli spännande att se till våren på allt som kommer
att titta upp ur en kall jord.
Visst är det väl fantastiskt att en liten lök kan
göra något så vackert ovan jord i vårvärmen?

Nu ska jag lägga mig i soffan, känner mig trött
och sliten efter en tuff eftermiddag, jag fick mig
ett ordentligt allergi anfall idag, men nu känner
jag mig bättre som tur är.


Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Det blev riktigt som julafton då...undrar om man minns i vår allt man grävde ner i höst :)

    SvaraRadera
  2. Det är roligt med lökar och såå spännande på våren! Jobbigt med allergi, det kan verkligen trötta ut en... Skönt att du mår bättre nu!

    Önskar dig en fin söndag!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Lila-rosa tulpaner och vit allium,
    det kommer bli väldigt fint. Så
    spännande till våren när allt detta
    blommar.
    Skönt att du mår bättre, jobbigt med
    allergi.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera