söndag 2 september 2012

Växthuset



Det har precis blivit höststädat både inne i växthuset
och utanför. Det är vid den här platsen som jag verkligen får precis
all skaparlust, jag kan sitta där inne och bara läsa en tidning
eller trädgårdsbok, samtidigt porlar det lite vatten utanför dörren och
precis när som helst under den avkopplande stunden så kommer jag på
något som jag bara måste göra. Med en gång. Ofta något som jag skapar från
vad skogen eller trädgården har att erbjuda. Eller så kan det bara handla
om att flytta runt lite stolar eller växter där inne.
Tänk att det här med trädgård är så fantastiskt för kropp & själ.



Att ha en himmel i taket som är täckt med mängder av vindruvor
är inte så illa det heller. Det är en speciell känsla att bara vara
under dem kan jag säga.
Har ni vindruvor i trädgården?
Vad gör ni med dem?
Jag har iallafall googlat på vindruvssaft, tror jag ska testa det!

Ha en bra Söndag!
Kram
Linda

9 kommentarer:

  1. Här fanns en vindruvsplanta när vi flyttade in, men den har vintern tagit. Vilken skörd du får!
    Och du har så fint utanför växthuset, inte konstigt att inspirationen är på topp där.
    Kannan med tappkranen är underbar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder.Du har det bara så himla fint inte undra på att inspirationen är på topp.Önskar dej en skön söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. verkligen fint där hos dig i ditt växthus!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  4. Ett underbart ställe att sitta på det förstår jag. Så rogivande och inspirerande.
    Önskar dig en fin söndag och en bra start på den första veckan i september. Kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Men åh, har du växthus!!! Avis!!!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart växthus du har, kram

    SvaraRadera
  7. Åh,tänk att få sitta under en vindruvsranka... härligt!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!!
    Men det ger mig lite dåligt samvete för mitt stackars växthus som får alldeles för lite kärlek just nu..
    Go söndag på dig!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  9. Tack snälla fina Ni för alla fina ord...

    Kram
    Linda

    SvaraRadera