lördag 8 september 2012

Prydnadsäpplen



Det här med prydnadsäpplen förstår Ni. Det är nånting
som pågår mellan oss, en slags romans. En het sådan.
Jag har verkligen inte ett endaste litet träd av dem,
men väldigt många andra har och jag är fruktansvärt avis
på precis varenda en av er som har.
Det var bara det att igår när jag cyklade till jobbet,
hade någon kapat av en rejäl gren från sitt träd, på den
grenen befann sig sjukt många stora fina mörkt plommonfärgade
prydnadsäpplen.
Jag vet inte hur fort jag kom av cykeln. Plingade på hos
husets ägare för att tigga till mig ett gäng. De skulle ju
för sjutton slängas, då vågar man väl fråga.....

Tack vare det, har jag haft äran att jobba lite med dem
här hemma, lovely!

kram
Linda



3 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få ta del av härliga äpplen...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vackra! Jag har tre prydnadsaplar i trädgården, men de år nysatta, så jag vet liksom inte riktigt hur de kommer att se ut. Vet i alla fall att de blommar sagolikt i maj!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Vi har ett träd, och du anar inte så mycket
    äpplen jag plockar upp!! Du skulle få hinkvis
    av mig om du bodde närmare. Undrar vad du
    gjort för fint av dom.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera