onsdag 19 september 2012

Krans av Ek



Hade en ledig dag igår och fick mig ett lyckat besök i skogen.
Med mig hem hade jag både ätbart i form av svamp och många
vackra pinnar samt en del mossa som jag inte kan få nog av den
här tiden. Men så hittade jag en hel del rost också.
Jag hittade även ett fint Ekträd, så några grenar från trädet fick
följa mig hem. Tänk så vackra de bladen är, ännu vackrare då med
lite ekollon på och den lyckan hade jag.
En krans av Ek fick det bli helt enkelt.

Nu väntar jobbet.
Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Så vackert du gjort! Hösten är härlig och fin med alla sina färger.
    Ha en fin dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fint har du gjort.Härligt med hösten och alla fina färger.Ha en härlig onsdag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Men åh, vad fint! Har en ek här på gården, man kanske skulle göra sig en krans... Känner att jag också måste ut i skogen snart och plocka lite mossa, lingonris och sån, till höstens pyssel!

    Ha en fin dag!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Åååhhh, så vakker krans. Har aldri tenkt på å lage en eike-krans, men den ble jo helt nydelig. Det må jeg visst prøve selv. Takk for inspirasjonen! Ina

    SvaraRadera
  5. Så enkelt och fint!
    Gillar bast-rosetten till också...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Du är en mästare på kransar, blev
    vackert med eklöven.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera