söndag 30 september 2012

Ännu en krans



Ni vet ju om att jag älskar att göra kransar, idag kommer
ännu en. Den här tiden är verkligen kransens tid. Mängder av
material har vi ute i våra trädgårdar, skog och mark.
Igår hade jag en liten tid över i min ensamhet och passade då på
med att göra en till krans.
Stommen till den här har jag fyndat på en loppis en gång i tiden.
En enkel platt rostig ring. På den lindade jag ganska så tjockt
lager av smågrenar som är täckta av lava. Efter det varvet så tog
jag hjärtan på tråd och några få stjälkar av plättar i luften. Tycker
alltid att det blir extra fint med lite skirt grönt till.
Jag avslutade med en tunn tunn silvertråd, som jag trädde lite
creme färgade pärlor på.

Lycka Till nu!

Kram
Linda

8 kommentarer:

  1. Underbart vacker krans! Vad duktig du är! Det gäller att se möjligheterna i det vi har runt oss i naturen! //kram maria

    SvaraRadera
  2. Ytterligare en superfin krans och Zetas finns på min "Att se lista"...=)

    Ha en skön dag !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Du har hittat så fina lavtäckta grenar,
    blev jättefint till kransen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Otrolig fin krans! Tack för tipset1
    Ha det gott,Karla.

    SvaraRadera
  5. Åhh du är så duktig!!! På riktigt, super duktig! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jättefin krans, som alltid...! Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  7. Guud så snygg!! Nu ska jag ut och leta i skrothögen, jag blir så glad för nya roliga tips!
    Ha en fin kväll.
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Finaste Linda!
    Lavtäckta grenar, vad vackert det låter... Du är ju bara bäst på det där med kransar! Du gör såå fina, såå fina!

    Ha det gott och ha en fin måndag!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera