tisdag 28 augusti 2012

Vackert ute nu



Det är vackert ute nu.
Mängder av sensommarblommor strålar i vackraste kulörer i rabatterna.
För mig är det en otrolig lycka att bara gå omkring och dra händerna
jäms med höga svajande perenner...se på fjärilar som flyger från blomma
till blomma, plocka en bukett blommor, skörda något ätbart från köksträdgården.
Små små saker egentligen, men så viktiga för kropp & själ...

( Om någon nu skulle undra över den rostiga gamla vackra betydelsefulla
postlåda, så hänger den utanför mitt växthus. Min farmors gamla låda från hennes sommarhus i Värmland. Den betyder så oerhört mycket för mig, så många fantastiska minnen från den adressen...)


Kram
Linda





4 kommentarer:

  1. Väldigt vackra bilder, förstår att den fina postlådan bär på många fina minnen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig postlåda, så roligt att du
    sparat den och satt upp. Är ledig idag, och
    imorse var pelargonerna så lessna här, så jag
    håller på och klipper ner dom. Lika bra och
    natta dom för nattfrosten är snart här.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Härligt att du har kvar din farmors gamla postlåda.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Vilken kul ide med postlådan! Älskar rostiga prydnader här och där :)
    /Lotta

    SvaraRadera