fredag 24 augusti 2012

Syrènhortensia



I trädgårdarna står syrènhortensian i full blom,
så oerhört vacker och pampig. Blomman passar dessutom
alldeles utmärkt i en krans.



Jag använde mig av en halmstomme, sen ståltråd till att
binda med. Det går åt en del blommor, oftast mer än man tror.
Jag ville verkligen göra en riktigt tjock och maffig krans.



Så jag lindade dem tätt, tätt.
Kanske kommer den även att se bra ut när den sedan torkar
tack vare att den är så tjock.
När jag lindat runt hela stommen gick jag runt ett varv till
med ståltråden för att göra den mer kompakt och mindre spretig.



Tänk att något så enkelt får ett fantastiskt vackert resultat!

Nu får ni ut och göra kransar gott folk.
En underbar helg önskar jag er.


Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Vilken underbar krans...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. JA! JAG HÅLLER MED! VILKN FANTASTISK VACKER KRANS!
    /KARLA

    SvaraRadera
  3. Vacker krans! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  4. Ahhh..den är underbar, jösses vad
    fint allt blir som du gör. Den kommer
    säkert bli lika fin när den torkat.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej Linda
    de där blev ju hur fint som helst :)
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera