torsdag 9 augusti 2012

Skrot



Det här med att åka till tippen och slänga skräp...
ibland kan det allt löna sig att vara bland allt skrot.
I en av alla containrar så fanns dessa två stolar, jag
frågade en av killarna om det fanns möjlighet att få fiska
upp dem. Absolut, det fick jag, men vad jag skulle med de
där slitna stolarna till, det kunde han absolut inte förstå.
Men det kan jag!

Nu är vi hemma igen efter våra dagar i Stockholm, jag överlevde
Gröna Lund, men hade några stunder då jag inte trodde det.
Skansen var vi till, likaså Allsång på Skansen som var riktigt
populärt bland mina barn, mig med. Kulturella var vi och tittade
på slottet, det här med vaktbyte var nog det mest spännande av allt.
Sist men inte minst, shopping!

Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. Stolarna är perfekta, tänk vilka fynd
    det går och göra bland slängda saker.
    Containern med metall kikar jag alltid ner i.
    Ha det bra i svampskogen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej..Sikke en fin blog, du har..Jeg har først lige set den, og jeg kommer tilbage ;) smukke stole, dem ville jeg også have fisket op af containeren, hvis det var mig..Kh Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd.Snygga stolar.Låter härligt med eran resa till stora staden.Ha en skön torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga fynd
    Förstår din lycka
    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Oj det finns mycket potential i dom där stolarna...om man använder rätt ögon...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Så fina stolar, tur du kom och räddade dom!
    Vilken rolig bröllopsdag, då man igentligen inte vet om den ;)
    Tack för titten,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera
  7. Men, vilket fynd! På vår sopstation får man absolut inte fiska upp saker. Det är svårt att bara gå förbi när man ser ett fynd. En gång hoppade jag faktiskt i containern när hon som jobbade vände ryggen till. Jag var snabb som blixten! ;) om hon märkte något? Nej. Sambon tyckte jag var galen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera