torsdag 30 augusti 2012

Mitt Fikonträd




Förra sommaren fick jag ett litet litet Fikonträd av
vår granne, jag blev så himla glad.
Jag ställde det i växthuset och där satte det fart.
Fikonträd är ju ett lövfallande träd, vilket innebär att
det kan övervintra mörkt och frostfritt.



Mitt Fikonträd är just nu väldigt stort, har läst mig
till att det är tid för att beskära nu. Själva fikonen är
nu ungefär bara någon centimeter stora och jag hoppas verkligen
att de kommer orka sitta kvar över vintervilan.



Det är nämligen så det funkar med fikonträd, fikonen
sitter kvar under vintervilan för att sedan när trädet
kommer fram i vår och sommarsol ska de svälla och mogna.
Om nu trädet är friskt och orkar bära sin frukt.
Vilket jag hoppas innerligt på såklart!

Har Ni fikonträd, hur gör ni med era?
Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Har aldrig haft fikonträd, tyvärr. Men
    är det nån som kan övervintra och pyssla
    om ett sånt så är det du.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Åååå vad mysigt med fikonträd.Har aldrig varit lyckligägare till något.Men det verkar ju trivas hos dej så det fixar du med glans.Önskar dej en fin torsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera