fredag 17 augusti 2012

Ett sista Hej då



Idag sätter vi ner askan från min morfar i jorden.
Avsked och Farväl låter så oerhört ledsamt i mina öron
så för min egen del passar Ett sista Hej då så mycket
bättre.
Min morfars stora passion i livet var trädgård, allt från
äppelträd till blommor, därav äpplen och en blandad kompott
av sensommar blommor i hjärtat som jag precis gjort.
Är övertygad om att både mormor & morfar tycker det är ett
vackert hjärta som pryder deras grav...
Jag är så ledsen över att de inte finns i våra liv, men jag
hör dem så himla klart i mitt huvud, ser den vackraste bilden
av dem, nu äntligen tillsammans igen....

Trevlig Helg på Er.
Kram
Linda

6 kommentarer:

  1. Så vackert,så genomtänkt, en fin gåva till din Morfar./ Iréne

    SvaraRadera
  2. Så vackert hjärta Linda, din morfar kommer le i sin himmel.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Bara så fint hjärta så vackert.En fin gåva till din morfar.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Mycket vakert, verkligen!
    Karla.

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart hjärta och så vackert skrivet...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Ett sista hej-då, det var fint! Vackert hjärta så fint med med äpplen. Må så gott vännen stor kram från Maria

    SvaraRadera