fredag 10 augusti 2012

En skönhet



Den här skönheten har en lååång historia bakom sig om
hur den kom till min trädgård.
Jag kortar ner den rejält.
.....fina Susanne är på trädgårdsmässan. (Jag var ju också där,
men totalmissade denna.)

Kommer fram till Rara Växter som säljer denna vackra
sockerärta, har verkligen inga kontanter eftersom automaten
är ur funktion på mässan, undrar om de kan fakturera henne
för en påse frön. Hon har lovat en vän att köpa en påse. (mig)
Nej, de kunde inte det. Men hon kunde få den, om hon bara kom
tillbaka nästa år och berättade vad den smakade.
Sen kom ju då påsen i mina händer.
Här står jag nu med en lila/svart sockerärta, som jag inte kan
se mig mätt på, god är hon också!

Trevlig Helg på Er.
Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Åh!!! vilken sockerärta, sån har jag aldrig sett.
    Fantastiskt vad dom har fått fram mörka färger, den är otroligt vacker. Ett stort plus om den är god också.
    Trevlig helg och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jättevacker! Jag visste inte att de fanns i så mörk färg.

    Kram, kram

    SvaraRadera