måndag 30 juli 2012

Lysekil



Under förra veckan var vi på semester i Lysekil.
Första gången vi besökte Västkusten. Vilken pärla.
Dessa små små fiskebodar tog mig med storm, så
himla häftigt.



För att inte tala om alla båtar, enorma båtar.
Där kan jag faktist tycka att många av dem bara
ligger där i hamnen för att visa upp sig...
Absolut inte alla, men många.



Jag har aldrig varit någon som sett fram emot
att sticka ut på stora havet att segla och kommer
aldrig att bli heller. Men att gå på bryggan för
att se dem, det gillar jag allt.



Något nytt för oss var dessa stora stora stenklippor,
tänk egentligen vilka kontraster vi har i vårat land ute
efter kusterna. Underbart.



Det här med att fiska krabbor blev ett riktigt nöje
för våra barn, vilka djur egentligen. Jag är inte riktigt
lika förtjust i dem skall tilläggas.



Till skillnad från barnen som både kunde hålla och
pussa dem.



Men nu som sagt är vi hemma igen. Många minnen bär vi
med oss, det är ett som är säkert.

Nu dags att ta tag i denna soliga dag.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Barn älskar och fånga krabbor, jag visste det.
    Och visst är västkusten en riktig pärla, det är något speciellt med havet. Och det är många som kör ner sina stora båtar och ligger på samma plats och guppar hela sommaren.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt vid västkusten...=)

    Ha en bra dag !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Tänk så bra att man har dessa fantastiska sommarminnen som man sen kan se till baka på :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera