lördag 7 juli 2012

En dans på rosor



Det här med härliga sommar och fantastiska odlingar, det är
banne mig inte alltid en dans på rosor.
Jag håller på att bli galen. Först var det kråkorna som åt upp
så många av mina ärtor, majs å allt möjligt annat, nu är det nästa problem.
Denna regniga fuktiga sommar ställer till det för mig. Mängder av
små små sniglar trivs som fisken i vattnet i min köksträdgård.
Fasen så arg jag blir!
Nu har jag fått slänga bort dillen, hur spännande är det att plocka
in dill när det sitter 314 sniglar på en knippa dill?
Hur gör ni?
Säg nu inte snigelmedel för det har jag redan...

Nä, hit med sol och värme säger jag bara!!

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Sniglar av alla slag är ett gissel, att en sån pyttis kan smaska i sig så mycket! Köp en anka, har hört att sniglar är godis för dom...fniss.
    Ljuvlig bukett i headern, så snyggt med bandet.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Håller med dig...ingen bra odlings sommar ;)

    Men jag tröstar mig med att svamparna växer nog som tokar i skogen!!!
    Vi måste nog åka på en riktigt bra auktion å köpa stora korgar som vi fyller med svamp ♥

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Ha, ja, det har du rätt i!
    A å jag var ut igår...små små knappar hittade vi...
    Men snart så åker vi till skogs vännen...

    P&K
    Linda

    SvaraRadera