torsdag 21 juni 2012

Sista flygresa


Idag har vi haft en sån vacker begravning för
min älskade Morfar.


Mina underbara föräldrar tar sig en promenad på
kyrkogården innan det är dags. Min mamma fick ha sin
pappa i livet i 89år. Jisses så många år egentligen,
tänk att ha lyckan att få leva så länge.
Min morfar har haft ett rikt liv. Det pratade prästen
om idag också. Han har haft den snällaste fru man kan
ha, många underbara barn, varit otroligt kreativ, han
har byggt två hus.


Ett hus ligger i Orsa, det är där den här kransen kommer
in i bilden. På vägen till den här stugan, passerar
man mängder av lupiner. Och i det andra husets trädgård,
där var det röda rosor och pioner som gällde.


Alltid alltid, när vi var ute och det kom ett flygplan
då studerade han det noga och sa sedan vad det var för
ett plan. Min morfar har alltid gillat flygplan.
Jag minns att som liten var vi på flygfältet en del
gånger, ibland fick vi åka med. Jag var livrädd, vill
jag minnas. Jag har aldrig tyckt om små plan.
Men det gjorde verkligen morfar.


Jag är iallafall helt säker på att hans sista
flygresa upp till min mormor är hans bästa.

Varm kram.
Linda

4 kommentarer:

  1. Så vackert skrivet...få förunnat att levt livet så länge...=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Tänk att få haft morfar så länge och så fina minnen du har av honom.Men jag förstår att saknaden är stor i alla fall. Jättefin krans av lupiner!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver, du hade en underbar morfar.
    Så vacker krans, jag tror du gjort den.
    Midsommarkram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Nämen vännen, detta viste jag inte. Nu gråter jag här i soffan..Jag beklagar sorgen. Det är så tungt att mista någon som stått så nära.. Jag ler dock i hela hjärtat då jag läser dina rader och ser att ni har haft en mycket fin relation med varandra (himmel så fint du har skrivit om och till honom). Så många vackra minnen. Gud så härligt med en sådan fantastisk morfar! Jag skulle göra allt för att ha det så. Just dina minnen..vilken guld skatt..så skulle jag önska att jag minns min morfar :) Jag längtade efter en morfar som han i Kalles klätter träd! Minns du Kalles klätter träd som gick på teve för många många år sedan? :)
    Jag hoppas det går bra för din fina mor. Jag beklagar sorgen...
    Och kranser är jättevacker med dessa vackra lupiner! Som du skriver så är det nog hans finaste flygtur. Den till mormor.

    Tröstande kramar och pussar. Åsa.

    SvaraRadera