tisdag 26 juni 2012

Pioner



Mina pioner börjar till att blomma ordentligt ute
i trädgården nu och eftersom den verkligen tillhör min absoluta
favoritblomma, brukar jag alltid ta in av dem.



Blomman är ju helt makalös, från en liten liten boll till
en större, för att sedan slå ut till något alldeles extra.
Jag älskar pioner.
Snart blir det till att ta in ett helt gäng, vi har
nämligen haft regn ett bra tag nu och det ser inte direkt
ljusare ut. Det är så lätt att de regnar sönder i blåst
och regn, så därför tar jag hellre in dem.

Tack för titten.
Kram
Linda

5 kommentarer:

  1. Jag håller fullständigt med dig om att pioner är alldeles underbara och plockar också in dem för att kunda njuta så mycket som möjligt av dem.
    Ha en fin dag, förhoppningsvis utan regn...
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Underabara pionernas tid är här. Dock inte här än, de kommer nog om en vecka eller så. Tråkigt att regnet tar dem direkt. Jag har mina buskar mot väggar så de är ganska skyddade, annars får de såna där fula stöd (som tur är inte syns av alla blad). I år har jag nog rekord med knoppar skulle jag tro.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Såna vita har jag också, dom är jättevackra.
    Och idag har jag plockat in ett gäng, en del som jag inte har stöd till blir så tunga så dom hänger efter backen. Såna knipsar jag av också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Pioner är fantastiskt vackra! Synd att väder och vind förstör dem, men man njuter ju lika mycket av dem inne.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Här dröjer det ett tag innan pionerna visar sin skönhet.Jag skulle göra som du...rädda dom från regnet och njuta av dom inomhus...=)

    Ha det bra !

    Kram Ninni

    SvaraRadera