lördag 7 april 2012

Påskafton



När jag var liten älskade jag att vara Påskkärring,
kommer även ihåg att Långfredagen var den mest tråkigaste
dagen på hela året. Allt var stilla.
Vår äldsta dotter gillar också det här.

Den yngsta hoppar hellre över. Tro mig, hon kommer sitta
på kontor med snäv kjol, kavaj och målade naglar
när tiden är inne.


Igår när vi var till barnens farmor på Påskmiddag så
ville hon då såklart göra sig Påskfin.



Efter ett par timmar med mat och lek såg hon ut
så här. Jag höll på att dö av skratt och måste verkligen
dela med mig av den här bilden.

Påskafton, solen strålar och en dag i sandgropen
väntar. Det börjar ta sig lite nu faktist.
Ikväll ska vi alla på fest. Inte vilken som helst,
mina föräldrar fyller 50 och 55år....
Mamma om du tittar in här innan festen så är
det så att vi förväntar oss riiiiiiiiktigt god mat!;))


Ha en fortsatt bra Påskhelg alla fina.
Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Vilken söt påskkärring !
    Så roligt att få gå på fest efter jobb i sandgropen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Härligt med påskkärringar, de små och söta! Här missade vi dem när de var på liten runda, men dottern (som vuxit ifrån den fasen) var hemma och kunde förse dem med lite godis och fick en teckning på köpet :)
    Glad att ni har fint väder, här i Skåne snöar det idag:(
    Glad Påsk!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  3. Söt påskkärring ni hade igår.. Och fin med sina nya tänder ;)

    Njut nu av denna Påskafton..

    Kram Mia

    SvaraRadera