fredag 27 april 2012

Någon nära


Att förlora någon nära vet vi alla är en stor sorg.
Min älskade mormor dog för tre och ett halvt år sedan och det
är en sorg jag bearbetar än idag. Jag fick ha henne vid min sida i
32 härliga år. De åren är jag otroligt lycklig för. Inte alla som får
ha sina mor/farföräldrar så länge.
Idag är en dag då jag minns den tiden med mormor speciellt mycket, min
kära kära syster har förlorat sin pappa idag. En pappa som inte funnits
vid hennes sida genom hela livet, men som givetvis haft sitt hjärta hos
henne. Finaste syster, all kärlek till dig.
Din kärlek i T hjärta lever för alltid vidare.

Sorgligt det här. Men den här mannen är faktist en del
av mitt liv också, trots att det är väldigt längesedan.
Jag känner en stor sorg idag och framförallt känner jag mig
enormt ledsen för min älskade systers skull.

Lev i nuet alla fina där ute.
Kram
Linda

7 kommentarer:

  1. Sorgligt livet är, jag har idag varit på begravning och tagit farväl av en nära vän som kämpade mot sin cancer i många år, livet är inte rättvist, hon lämnar man, barn, föräldrar, storebror, bonusbarn, osv... Jag är full av tacksamhet att jag fick ha henne som vän, den underbara människa hon var...
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig vännen och skickar styrkekramar till både dig och din syster! / Maria

    SvaraRadera
  3. Massor av styrke- och tröstekramar..
    Mia

    SvaraRadera
  4. Jag beklagar sorgen och skickar en stor kram till dig vännen.
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Beklagar sorgen och sänder dig varma styrkekramar...<3

    /Ninni

    SvaraRadera
  6. Tur ni har varandra...

    Stor kram till dig och J.

    M.

    SvaraRadera
  7. Beklagar sorgen, så jobbigt att mista någon. Själv miste jag min son, 12 år, i leukemi. Livet går vidare men på ett annat sätt. Det finns alltid en tid före och efter. Man blir inte densamma igen, på både gott och ont. Tänker på er.
    Kram

    SvaraRadera