måndag 23 april 2012

Köksträdgården


Jag har gjort mig ett litet staket. Eller kanske snarare
en avdelare i Köksträdgården. Fyra armeringsjärn sitter en
bra bit ner i jorden, jag har satt dem två & två, med ett litet
mellan rum. Sedan bara fyllt på med björkris uppifrån. Jag blandade
kraftiga med späda grenar, för att få stadga.
Efter en bit tog ståltråd för att dra ihop armeringen, fortsatte
sedan igen med björk.


Jag gillar ju verkligen det här med rost. Ett par gamla rostiga rör,
fungerar alldeles utmärkt som klätterstöd för vildkaprifolen.
Den har tagit sig ordentligt nu.


Tanken är att i sommar ska det bara explodera av luktärter på
detta staket. Jag ser en bild framför mig, hoppas på att den blir verklighet.


Men med tanke på att finaste finaste Olle har kommit med massor av brunnen
hästgödsel åt mig med sin traktor.
Så hoppas jag att det verkligen sätter fart på odlingssängen
när den drar igång på allvar.


Just nu är det jag och stövlarna som strosar runt och följer allt som väcks
till liv i Köksträdgården.
Jag älskar detta. Skit under naglarna, fasen så lycklig jag blir av det....

( när min A är pensionär ska han oxå puttra runt i en traktor
och leverera gödsel åt barnens vänner....lycka )


Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Det är en härlig tid vi har framför oss!!
    Här har vabbats idag och då passade jag på att skola om plantor och så nya.. Vardagslycka! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Våren är underbar.
    Vilka roliga projekt du har på gång i trädgården. Min J älskar sin traktor. Han kan ta sig en tur en lördag bara för att! Det är nåt med män och fordon som brummar.

    Ha en fin kväll
    L

    SvaraRadera
  3. Tror nog att det blir en toppen fin ide. De där små klängiga ärttrådarna kommer nog att trivas helt klart.

    Härlig header du har. Fick så planteringslust när jag såg den.

    Kram på dej

    SvaraRadera