måndag 2 april 2012

Gräver



Jisses. Jag är inte riktigt en sådan person
som klarar av att leva i ett kaos. Förstå mig
rätt, inte kaos privat.
Just nu pratar jag om att gräva.
Vi gräver för fullt här hemma just nu. Ni som följer mig här vet att jag älskar att gräva, men nu snackar vi
gräva på ett annat plan.
Vi ska nämligen gräva upp runt matkällaren och dränera runt
omkring, den ligger en trapp ner UNDER vårat källarplan.
Förstår Ni?
Vi har ju för 17 snart ett berg stort som Kebnekaise
på vår uppfart. Inte riktigt min grej, kan jag säga.
Det blir inte bättre av att det imorgon, ( hoppas jag )
kommer en grävmaskin. Jo, för armarna blir det bättre
förstås.
Droppen på allt detta var igår att mannen, även kallad
A, kommer in å frågar om vi ska bygga ut hallen....

Vad svarar man på det?
( tänker fortfarande )

Hur som helst, alla ni som sett mitt påskmingel i
växthuset, glöm det, jag kan inte riskera livet på
er alla, ni kanske blir kvar i det enorma hålet då.
Jag får komma på ett annat datum.


Kram
Linda

1 kommentar:

  1. Jobbigt medan det pågår men det blir säkert bra när det är klart!
    Kram Kicki

    SvaraRadera