onsdag 25 april 2012

En trädgårdsälskares dröm


Vilken fantastisk morgon.
Den är här nu. Vårvärmen. På riktigt.
Jag har tagit mig en morgonrunda i trädgården. Jag följer verkligen
knopp för knopp nu.
En trädgårdsälskares dröm är väl iallafall att vänta på den vackra
Magnolians blomning. Jag kan till och med se genom de sammetslena
kronbladen en skiftande kulör i svagt svagt rosa. Den är på gång nu.
Snart spricker knopparna. Hur många ska det bli i år?

Den dagen som den visar sin första blomma, är jag som ett litet barn i
väntan på Julen....
Alla borde ha en Magnolia att förälska sig i...


Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Så många vackra bilder här på din blogg!
    Vet inte riktigt var du bor, men här i Södertälje har våren inte riktigt kommit ännu,
    men nu håller jag tummarna att den är på gång till helgen.

    Tack för titten
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. TACK!!!!! För en super trevlig kväll igår!!! :-)
    Jääääätte kul... kram kram

    SvaraRadera