lördag 31 mars 2012

Växthuset



Den tidiga och varma våren har verkligen satt fart
på allt inne i växthuset.
Där har vi vindruvor, där den ena nu har fått gröna
små blad som snart kommer växa sig stora. Den andra
sorten är väldigt sen, så varje vår tror jag att den dött
över vintern.
Kiwin har pyttesmå knoppar just nu, hoppas verkligen
på att den kommer ge frukt denna sommar. Förstå vilken
lycka att få plocka minikiwi i sitt eget växthus.
En röd och en vit klematis ( älskar dem ) finns också
där inne och de har också börjat visa att våren verkligen
är här.
Fikonträdet verkar klara sig alldeles utmärkt där ute,
trots lite kyliga nätter. Jag håller tummarna för
att det inte ska bli allt för kallt nu. Vi verkar ju
ha fått ett bakslag på våren...

kram
Linda

4 kommentarer:

  1. Det är nu det är så bra med glasväggar, blir varmt och den kalla vinden hålls ute. Idag känns det inte som jag kommer vara ute mycket.
    Ha en mysig lördag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Växthus låter underbart, min man drömmer om det. Gott med vindruvor.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Här har kylan slagit till så jag har fått tömma växthuset på ALLT jag ställt ut. INTE KUL! vad som däremot låter kul är ert Öppna växthus när allt flyttat ut. Hoppas du visar lite bilder sen.
    Ha en fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med växthus, det drömmar jag om:) Ha det gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera