lördag 3 mars 2012

Rostig säng



Den här gamla godbiten har jag visat förr, men det kan mycket
väl göras igen, den är så himla fin. Min farmor har sitt barndomshem
kvar som sommarhus i Värmland. Att få gå där bland alla gamla
saker är som att gå omkring i en stor skatt.
Den här sängen låg under massa hö och brädor på ovanvåningen
i en lada. Jag lyste med en ficklampa och såg först bara
en aning av lite vitt slitet rostigt stål. Ögonen börjar
fladdra och jag försöker till virket pris som helst att ta
mig upp för stegen. Jag kom upp. Fanns inget annat alternativ
heller för den delen.



Ja, där under låg den. Lyckliga jag.
Vi kom ner också. Sängen och jag, utan skador.
Sen var det bara att försöka ge plats åt den i bilen
för att hem alla 25 milen skulle den. Men det gick.
Farmor tyckte såklart att jag bara släpade med mig
skräp hem....
Faktist har jag haft den ute i växthuset fram tills
nu.
Vi har en dotter som är galen i dockor och Maileg kaniner.
Bäddar och stoppar om, bäddar och stoppar om.
Om och om igen.
Hennes lilla docksäng räckte liksom inte riktigt till.



Det var då jag kom på att jag kunde ta in den rostiga
gamla säng jag hade ute i växthuset till henne istället.
Sagt och gjort.
Så nu står den där så fin och det finns plats för
alla hennes "barn" att sova gott.

Njut av Lördagen.
Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Så fin den är. Vilken tur att du hittade den och fick ta den med hem!
    Här lyser solen och det får bli en utedag i dag :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Men oj vilket fynd du hittade.!!!
    Så fint du har det och så många fina bilder.
    Ha en skön lördag
    AC

    SvaraRadera