torsdag 29 mars 2012

En gammal börs



Här kommer en lång historia i korta drag.
Vi har precis kommit hem efter en semester i Sälen. Vi var där
i somras också. (kan varmt rekommenderas) Då såg A en röd
gammal BMW som han tänkt på sen dess. Han gjorde slag i saken
och åkte dit nu när vi var i krokarna. Eller snarare en resa
på 10mil, enkel resa. Men vad gör man inte för kärlek
till en gammal bil. Han skulle dit å få reg. nr. så enkelt var det.
Totalt obegripligt för mig. Men lika bra att vara tyst.
Eller hur?




Barnen och jag klarar oss. Skidåkning och lite gungande
After ski.
På hemvägen ringer han som en sjungande fågel, kärleken fanns
kvar och han hade numret på bilen. Hade tillochmed väntat in
ägaren....
Hur som helst så säger han att han har en present med tillbaka
till mig.
Men snälla nån. Present??
Karln skulle mitt ut i ingenstans, Särna. Vad fanns att shoppa där?
Loppis. Loppis såklart.
En gammal börs fick jag.

( fick en sak till, visar den en annan dag )
Det där med 10mil enkel resa för att kolla in en gammal bil
var inte så dumt ändå tycker jag....


Kram på Er.
Linda

3 kommentarer:

  1. Den är hur fin som helst! Hur gick det med bilen ? Jag förstår din mans kärlek till gamla BMW bilar. Sonen har också en och det är en helt annan känsla att köra den än andra bilar...

    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  2. Så gulligt och ge dig börsen, och den andra saken....du har väl inte fått en röd gammal BMW.
    Låter som en häftig bil.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. hahah helt GALET ju!!!! Tjing!!! och visst jaaa kram P.s Har du börjat koka saften än?

    SvaraRadera