söndag 26 februari 2012

På gång



Mina tomatplantor är verkligen på gång nu.
Har än så länge sått tre sorter av dem,
Black Russian, Hundred & Thousends och en gul
cocktail som jag tappat bort namnet på.
Igår åkte några nya frön ner i jorden,
chili och kronärtskocka. Den sistnämnda har kommit
ner i jorden alldeles försent egentligen. Men jag
hoppas på att det går bra iallafall.
Tänk så kul det är med frön ändå?
Visst är det en hel del jobb med dem, men det
är det värt.

Underbar Söndag med strålande sol väntar nu...
Kärlek till Er.

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild på den lilla plantan. Hade jag växthus skulle jag så en massa också, vet ju hur mycket gott du skördar senare i år.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt! jag ska så mina tomater i morron, idag ska jag klippa ner mina pelargoner.
    Ha en skön söndag.
    Lotta

    SvaraRadera