onsdag 29 februari 2012

Ny kökssoffa



En fin vän till mig skulle till att sälja sin
gamla Carl Malmsten soffa. Jag har alltid tyckt om
den, det är något speciellt över den. Men saknat
platsen för den. Tills det att A kom på att vi faktist
kan flytta ut kyrkbänken till uterummet.
Sagt och gjort.



Så nu står den där i köket. En ny kökssoffa.
Alldeles perfekt sliten, i detta nu funderar jag
faktist på att skippa målningen denna gång.
Den är så otroligt fin som den är och kanske
kanske kommer jag att ångra mig om jag täcker den med
en vit kulör. Vi får se helt enkelt.
Vad hade Ni gjort?



Just nu njuter jag till fullo av den vita,
nästan svagt svagt rosa Hortensia på köksbordet.
Den berättar för mig att våren är på väg nu....
Härligt!

Kram
Linda

3 kommentarer:

  1. Vår kökssoffa står också omålad och jag har sagt att jag aldrig kommer att måla den vit, men nu börjar jag faktiskt fundera på hur det skulle vara att ha den vit :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera