måndag 27 februari 2012

Mårbacka



Nu har jag klippt min stora stora Mårbacka.
Det känns riktigt hårt att ta bort den vackra
blomman när den står i full blom. Men den tar så
mycket kraft, så det är allt bättre att ta bort dem,
så plantan istället orkar växa.
Förra sommaren var jag lite slarvig med den här
ljuvliga pelargonen. Men i år SKA det allt bli
bättre, vad som helst kan faktist bli bättre vad gäller
skötseln av denna skönhet.



Tur är väl att jag kan njuta av den vackra blomman
i en vas istället och hoppas på att huvudplantan kommer
stå i full blom till sommaren istället.
Nya skott är i jorden, i hopp om att få fler plantor.
Vilket inte är så fel det heller förstås.

Här hemma har jag sportlov med barnen, åhh så vi
njuter. Idag står en tågtripp med lite shopping på
önskelistan, så det är väl bäst att vi gör oss klara
så vi inte missar tåget....


Kram
Linda

2 kommentarer:

  1. Så härligt medpelargoner som får ta plats i fönstren igen!
    Ha en fin shoppingdag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det blir ju jättefint med pelargonblommorna
    i en vas, men det känns ju elakt och klippa
    av. Här har snöat hela dagen idag, lite töligt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera