lördag 28 januari 2012

Slitna lampan



Strax före jul kommer svärmor med denna skönhet i
sin hand för att be om ett råd. Hur jag tycker att
hon ska bära sig åt och vilken kulör hon ska till
att måla den i...
Jag hann liksom nästintill aldrig svara, hon såg att
mina ögon fullkomligt klamrade sig fast vid den
slitna lampan.



Jag tror faktist att jag även sa, den där kan du bara
inte måla. Den ska se ut så där. Punkt Slut!
Hon skulle väl fundera vidare på saken själv med
tanke på de usla råden från mig, som dreglade
vill ha, när hon sedan gick bort med den.



Sen förstår Ni.
Nu kommer den absoluta bästa delen på den här
storyn. På självaste Julafton, kom ett väldigt och
ovanligt stort paket till Mig.
Lampan. Jag hade fått lampan. Det roligaste av allt
var att det var totalt otippat och väldigt väldigt
uppskattat.
Den slitna lampan var min.

Hon kunde inte låta bli när hon såg mitt ansiktsuttryck.
Tusen Tack!
Nu återstår det för A att koppla lite el. Han kan mycket
men när det gäller el, blir jag lite orolig....
Det brukar kunna smälla lite här och där nämligen.


Trevlig Helg
Linda

9 kommentarer:

  1. UUUnderbaaaaaar....

    Vilken lampa! hon är snäll din svärmor ♥
    precis den rätta slitna stilen.

    När A har gjort i ordning lampan så har jag också en lampa som behöver lite ny el, han är snart proffs!

    Kram M.

    SvaraRadera
  2. Jag blev lycklig när jag läste slutet på inlägget, satt före och tänkte nej nej... Vilken tur att hon frågade dig och att du har ett tydligt kroppsspråk. Lampan är underbar!! Håller tummarna för eldragningen.
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Wow, I just love love love your 'new' worn lamp; the colour and shape are perfect! A true Christmas Carol with a happy ending :-)
    I'd love to see the lamp when it is in your home.
    Have a nice weekend.
    Anita

    SvaraRadera
  4. Ja du vännen, de ögonen var svåra att motstå, de följde mig varje gång jag såg lampan och jag förstog att vi valt rätt när du öppnade paketet. Hoppas att A är försiktig och tar hjälp vid monteringen, jag ser fram emot att se den lysa den kommer förmodligen att få tävla med dina glittrande ögon.
    Kram svärmor

    SvaraRadera
  5. Helt enig, det ville da være snydt at male den.den er supercfed som den er, jeg kan godt forstå, du blev glad for den :)
    Jeanett

    SvaraRadera
  6. Hej..Jeg kan godt forstå, du er glad for lampen, hvor er den bare flot..Super julegave at få..God søndag Kh Camilla

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Förstår att du blev lycklig när du fick lampan, den är jättefin! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Tack alla!

    Jag blev verkligen överlycklig.
    Tack Christina för fina ord.....

    Kram
    Linda

    SvaraRadera